سبک گوتیک

سبکی جذاب اما ترسناک! گوتیک در ابتدا به سبکی از معماری گفته می شد که بر پایه ی وحشت و تاریکی بود که به قرون وسطی و اروپا برمی‌گردد. جایی که فرانسوی‌ها در سال‌های 1140 میلادی کلیسای سن دنی را به عنوان نخستین سازه به سبک گوتیک ایجاد کردند. این معماری در ابتدا برای کلیسا ها بود. با این فکر که دیوار های بلند و لبه های نوک تیز در مردم ترس ایجاد کند و آنان را وادار به پیروی کند.

در قرن 18، سبک مد گوتیک شکل گرفت که عمدتاً به گوتیک راک مربوط می شود. شاخه ای از سبک موسیقی پست پانک دهه 70 و 80. فلسفه ی سرکش “سریع زندگی کن – جوان بمیر” تا به امروز ثابت مانده است و این اصل جنبش گوتیک در آن زمان بود. تاریکی، قدیمی بودن و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگی‌های این سبک است. پیروان این سبک می ‌خواهند در جامعه،‌ متمایز باشند و ظاهرشان شبیه به کسانی نباشد که همواره به فکر پیروی از اصول جامعه هستند.

گوتیک یک استایل ساختار شکن است و هر کسی نمی تواند این سبک را استفاده کند. امروزه این استایل، سبک مورد علاقه افراد زیادی در دنیا است. پارچه های چرم، مخمل و توری مهم ترین بخش این اوت فیت است. رنگ‌ های براق و روشن، به هیچ وجه، جایی در استایل گوتیک دارک ندارند. گل رز، سرخ یا مشکی، جذابیت خاصی به استایل شما خواهد بخشید. دامن و ترکیبِ دکمه‌ ها و سگک‌ های طلایی‌ رنگ با تورِ ظریفِ مشکی، زیبایی و ظرافتِ زنانه و تاریکی را درهم می آمیزد. مشکی، محبوب‌ ترین رنگ در استایل گوتیک به شمار می ‌رود، لباس ‌ها را از مخمل و پارچه ‌های اشرافی تهیه می‌ کنند. اکسسوری، جایگاه ویژه ‌ای در استایل گوتیک دارد. کلاه‌، گردنبند های براق دستکش ‌های مشکی و بلند برای استایل گوتیک مناسب هستند.

در استایل گوتییک آرایش مو و صورت به شکلی مرموز و جذاب است. استفاده‌ از رنگ‌های تیره و آرایش غلیظ از ویژگی‌های اصلی این سبک آرایش به حساب می‌آید. شاید بتوان گوتیک را از قدیمی ترین سبک ها نامید. اما همچنان در زندگی افراد جریان دارد. هم در معماری و هم در طراحی لباس. سبک های ساختار شکن و طراحان آن ها، همیشه پر از ایده های خلاقانه و جذاب هستند. یکی از همین افراد، الکساندر مک کوئین طراح لباس های قانون شکن و فوق العاده است. به کار بردن سبک قرون وسطایی در جهان امروز آینده می تواند بسیار تاریک و جذاب باشد!

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید