سبک تام بوی

فراگیر شدن سبک تام بوی هم زمان بود با اوج فمنیسیم و تصویب حق رای زنان، می توان گفت این استایل معنای خاصی برای زنان دارد…

استایل تام بوی در واقع نوعی پوشش پسرانه برای خانم ها است. در واقع سبک تامبوی، نوعی لباس پوشیدن هست که از لباس و پوشش آقایان الهام گرفته. استایل دخترانه راحت که در عین حال شیک و منحصر به فرد هست و نشانه‌هایی از مردانگی به همراه دارد.

استایل تام بوی مربوط به قرن شانزدهم میلادی است. در آن زمان، بعضی از دختران علاقه ی خاصی به لباس پوشیدن به سبک پسران داشتند. “Tomboy” برای اولین بار در اواسط قرن شانزدهم در واقع نامی برای پسر بچه هایی بود که بی ادب بودند. اما کم کم این کلمه به سمت استفاده کنونی و زنانه خود تغییر کرد: «دختری که روحیه ای مانند پسران دارد». در آن زمان، زنان غربی مجبور بودند کرست و دامن های بسیار تنگ و محدود کننده بپوشند. کوکو شنل، طراح افسانه ای، زنان را از بند این لباس ها رها کرد. طراحی های او برای زنان مانند آنچه که مردان می پوشیدند بود و این جنبش و قانون شکنی بسیار بزرگی بود.

امروزه استایل تام­ بوی در واقع برای خانم‌ هایی طراحی شده است که علاقه‌ ای به پوشیدن لباس­‌های خانومانه ندارند و همچنین استاندارد­های معمول صنعت مد برای خانم­ها را دنبال نمی‌کنند. در این استایل رنگ های تیره به رنگ­های روشن ارجحیت دارند و می­توان به راحتی آن را استایل ساده و مدرن نامید. در این سبک پوشش اغلب از کت و شلوار که یکی از آیتم های پرکاربرد مورد استفاده در این سبک می باشد.، پیراهن مردانه مخصوص خانم ها، شلوار فاق بلند، اکسسوری های پسرانه، کفش های بدون پاشنه و شلوار پارچه ای و جین راسته و … استفاده می شود.

امروزه با برابری جنسیتی این سبک پوشش حالت اعتراض گونه خود را از دست داده است و به صورت سلیقه ای تبدیل شده است.

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید