سبک کلاسیک

کلاسیک به سبک خاصی می گویند که ارزش خود را حفظ می کند و هیچ وقت کهنه نمی شود. عنصر کلیدی این سبک «کیفیت» است. کلاسیک سبکی میانه رو است و تمایز جنسیتی کمتری نسبت به بقیه سبک ها دارد و بین مردانگی و زنانگی تعادل ایجاد میکند. این استایل الگانت، ظریف و در عین حال رسمی است.


شروع سبک کلاسیک مربوط به قرن ها پیش است و در ابتدا بین اشراف محبوبیت زیادی داشت. و بسیاری از آثار هنری و بناهای مجلل و حتی بازی ها و ورزش هایی مثل چوگان و اسب سواری را به یادگار گذاشت، اما رفته رفته تبدیل به سبکی از زندگی شد و باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین مردم آن زمان شد.


سبک کلاسیک ریشه در عصر طلایی پوشاک مردانه دارد . مردانی که همیشه کت و شلوار، جلیقه، پاپیون یا کراوات و کلاه می پوشیدند و این اوت فیت را نشانه ی شخصیت و تمدن خود میدانستند . و حتی ترجیح میدادند با افرادی که این نوع پوشش را نداشتند صحبت نکنند. امروزه این سبک در دنیای امروز مد و فشن همچنان مانند گذشته جایگاه خاصی دارد زیرا این سبک به هیچ مکان و زمانی محدود نمیشود و استایل های دهه های قبل، کاملا قابل استفاده است. در اصل هیچ سبکی، جای سبک کلاسیک را در دنیای مد و فشن نمی تواند بگیرد. کت و شلوار جزو اوت فیت های ترند زنانه و مردانه در این سبک است.


لباس هایی از پارچه های کلاسیک یکی از مهم ترین آیتم ها است. در واقع اگر پارچه مناسب نباشد، استایل کلاسیک در کار نیست. طرح و چاپ‌های کم از ویژگی‌های دیگر این سبک است. طرح‌های گلدار خیلی کم استفاده می‌شود یا کوچک و کم است. اگر از توری در لباس استفاده شود جنس آن نرم و ساده است.علاوه بر این کیفیت بسیار در این سبک مهم است. پنبه، پشم و ابریشم الیافی هستند که پارچه های کلاسیک از آن تهیه می شوند.

در این استایل لباس باید فیت و کاملا اندازه باشد. اوت فیت اُوِر سایز در سبک کلاسیک جایی ندارند.انتخاب اکسسوری و جواهرات باید یک استایلیست ماهر بود. چون یک اشتباه می تواند این سبک را به طور کلی عوض کند. پالت رنگی این سبک میتواند سفید، مشکی، سرمه ای، آبی، زرشکی و… باشد. پالت رنگی سبک کلاسیک محدودیت زیادی ندارد چون جنس پارچه و کیفیت حرف اول را میزند.

از برند های پیرو این سبک می توان شنل، دیور، لویی ویتون، کارتیه وبربری را نام برد. از معماری و طراحی ماشین تا طراحی لباس و فیلم، سبک کلاسیک از گذشته تا آینده محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد. این سبک جزو سبک های قدمت دار است اما با پیشرفت مد و فشن، استایل و طراحی های مدرن-کلاسیک های فوق العاده ای را در این صنعت میبینیم. در دنیای امروز و آینده، سبک کلاسیک به سبک Time less معروف است و هیچ گاه از مُد نخواهد افتاد و هیچگاه از دنیای فشن خارج نمیشود.

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید