دولچه & گابانا

“عشق، پایه و اساس همه اتفاق های بزرگ است. در همان خانه، در همان شهر و همان کشوری که دولچه زندگی میکرد، کودکان بی شمار دیگری هم می زیستند، اما هیچکدام شور و هیجان آفرینش نداشتند

دولچه کودکی رویا پرداز بود که خوب فهمیده بود میتواند رویاهایش، احساساتش و درونیاتش را چگونه ابراز کند. او عاشق دنیای پیرامونش بود و میخواست با استفاده از تنها هنری که یاد گرفته بود و بدون استفاده از کلمات حرف بزند.

و همین عشق به آفرینش مسیر زندگی اش را از روستایی کوچک در ایتالیا به میلان کشید و تغییرات بزرگ را برایش ساده کرد و البته که او را با یار و همکار بزرگش، گابانا رو به رو کرد.

گابانا اما راه بسیار متفاوتی را طی کرده بود تا به آن نقطه برسد. زندگی شهرنشینی شاید دغدغه های کمتری را برایش به وجود آورده بود و تا 15 سالگی به هنر و دنیای مد علاقه خاصی نداشت ومسیرهای کج و راست زیادی را طی کرد تا بالاخره فهمید آنچه که خوشحالش میکند را باید در دنیای شگفت انگیز مد پیدا کند.

در کنار هم قرار گرفتن این دو طراح معروف ایتالیایی در سال 1982 منجر به تاسیس برندی شد که سالهاست شهرتی جهانی دارد و روز به روز بر محبوبیتش افزوده میشود. “

  •  دومنیکو دولچه و استفانو گابانا قدرتمندترین طراحان دوران حاضر، موسسان برند معروف و محبوب دولچه گابانا
  •  تاریخ تاسیس: 1982
  • دومنیکو دولچه

تاریخ تولد: 1958

محل تولد: پولیتزی جنروسا، ایتالیا

  • استفانو گابانا

تاریخ تولد: 1962

 محل تولد: میلان، ایتالیا

 او در دانشگاه میلان رشته گرافیک را شروع کرد اما به پایان نرساند و دانشگاه را نیمه کاره رها کرد تا به دنبال علاقه اش که طراحی لباس بود برود.

لباس زنانه و مردانه، لباس و اکسسوری شنا، عطر و عینک محصولاتی هستند که این روزها در مغازه های برند دولچه گابانا یافته میشوند

نخستین بوتیک دلچه و گابانا در سال ۱۹۸۹ در توکیو ژاپن افتتاح شد.

محصولات برند D&G بسیار لاکچری به نظر می آیند و بیشتر ذهن جوانان را که در عرصه مد و پوشاک هزینه می کنند را هدف خود قرار داده است.

محصولات برند دولچه و گابانا کالاهای لوکس و رسمی را جهت تولید مد نظر داشته اند و بیشتر استایل روزانه و ثابت افراد را پوشش بدهند تا پوشاک فصلی شان را.

مجموعه “زنان واقعی” یا همان “Real Women” به عنوان اولین مجموعه لباس دولچه گابانا در سال 1986 رونمایی شد و مورد استقبال جهانی قرار گرفت.

مجموعه ‌های زنانۀ اغواگر و ظریف این برند، زنان را در بهترین حالتشان نشان می دهد.

دومینیکو دولچه، اولین لباسش را زمانی که فقط 6 سال داشت، طراحی کرد (یک شلوار مردانه)

از ویژگی های بارز برند دولچه گابانا گلدوزی روی محصولاتش است که به نوعی امضای این برند به حساب می‌آید.

استفاده از تورهای خاص و دامن های کار شده، استفاده از رنگ های زنانه ای همچون طلایی در کالکشن های D&G سبک جدیدی را در دنیای مد مطرح کرده است.

متریال مورد علاقه این دو طراح خلاق و نوگرا، پارچه های گیپور و دانتل، پشمی و ابریشمی است.

 از مشخصه های اصلی برند دولچه گابانا میتوان به کت و شلوارهای راه راه، لباس های زیر نازک و طرح ها و رنگ های اغراق آمیز اشاره کرد.

این دو طراح موفق معتقدند تمامی انسانها احساسات و ویژگی های زنانه و مردانه را به صورت همزمان ولی به نسبتهای متفاوتی درخود تجربه میکنند. به همین دلیل لباسهایی طراحی میکنند که با معیارهای جهانی لباس زنانه و مردانه تفاوت معناداری دارد.

دولچه و گابانا به عنوان پدیدآوردنگان سبک مدیترانه ای شناخته میشوند که از جزیره سیسیل و سبک خاص لباس های این جزیره الهام گرفته است.

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید