سبک مینیمال

مینیمال به معنای سادگی و کم بودن آیتم ها در موارد مختلف است. به استایلی که در آن ها با استفاده از حداقل رنگ ها و کمترین پیچیدگی، ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود، مینیمال می گوییم. این سبک مینیمال تاکید به کم‌گرایی یا به عبارتی سادگی مطلق دارد. فرد مینیمالیست زیبایی را در سادگی می‌بیند و وقت خود را کمتر صرف تنوع در ظاهر خود و محیط اطراف می‌کند، البته این به معنای اهمیت ندادن به زیبایی‌ها نیست، بلکه به معنی انتخاب بهترین، با کیفیت ‌ترین و ماندگارترین آیتم‌ها است.

مخالفت با مصرف گرایی

بعد از جنگ جهانی دوم، در زمان رکود بزرگ اقتصادی، این سبک طرفداران اصلی خود را پیدا کرد، زیرا آن زمان همه به دنبال راهی برای مخالفت با مصرف‌گرایی بودند. استفاده چندین ساله از محصولات به دلیل کیفیت بالای آن‌ها و همچنین جاودانگی سادگی در دنیای مد، از مهمترین دلایل انتخاب این سبک پوششی در آن دوره به حساب می‌آیند. سبک مینیمال پس از جنگ جهانی دوم راهی برای مخالفت با مصرف گرایی بود. اکثر مردم در آن زمان در جستجوی سادگی بودند و مد های زودگذر دیگر جایگاهی بین مردم نداشت و مردم هزینه ای برای مد نمیدادند. از این رو سبک مینیمال کم کم در بین افراد جای خود را پیدا کرد.

جرقه های استایل مینیمال

اولین جرقه های استایل مینیمال در دهه ی 1980 خورد. طراحان ژاپنی، مانند یوهی پاماموتو و ری کاواکوبو، نقش مهمی در پیدایش و گسترش این استایلِ خاص و منحصر به فرد داشتند. این طراحان، طرفدارِ لباس های سیاه و ساده و همچنین مفهوم سنتی زیبایی ژاپنی بودند. زیبایی شناسی ژاپنی ایده ی مینیمالیسم را آغاز کرد آنها به خاطر حفظ تعادل زندگی، طبیعت و عشق به زیبایی طبیعی، سادگی را انتخاب کردند. این روش زندگی مینیمالیستی تمام جنبه های فرهنگ، شیوه زندگی و هنر ژاپن را تشکیل داد.

Less is more

امروزه استایل مینیمال محبوبیت زیادی در بین مردم جهان دارد. جمله معروف Less is more  یا هرچه ساده‌ تر و کمتر، بهتر به سادگی این سبک را تعریف می‌کند. در این سبک استفاده از پالت رنگی محدود به 2 یا حداکثر 3 رنگ خنثی و نود مانند: سفید، مشکی، کرم، خاکستری، شیری و طوسی است. پترن لباس باید ساده باشد و از استفاده از پترن های شلوغ باید دوری کرد. فرم ها و برش‌های ساده و به دور از هر گونه تزئین اضافی نیز یکی از اصول این استایل به حساب می‌آید. از جذاب ترین و شیک ترین آیتم های مینیمال قطعا رین کت و ترنچ کت، تی شرت سفید، شلوار جین و اکسسوری های ساده هست. مینیمالیسم یک سبک طراحی است که بر سادگی، تمرکز بر خطوط تمیز، حداقل رنگ و اشکال هندسی ساده تأکید دارد و طرفداران جهانی دارد.

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید