سبک پانک

پانک سبکی جدا نشدنی از موسیقی و فشن است. در اصل، سبکی است که این دو هنر را به هم گره زد. پانک راک، سبکی از موسیقی راک است که در سال 1970 میلادی به وجود آمد. هدف آن جنبشی برای مخالفت و ضدیت با نظام حاکم و اعتراض به مسائل و مشکلات زندگی مانند فقر بود و کم کم مورد توجه قرار گرفت و به یکی از جریانات اصلی موسیقی و فرهنگی تبدیل شد.

هنرمندان پانک ضد مادی گرایی بودند. پافشاری بر عدم همراه شدن با جریان زمان، و عقاید مخالف، اشعار، موسیقی و ظاهر جنجالی باعث شد که آن‌ها بتوانند تفکر پانک را در دهه 70 به عنوان یک فرهنگ گسترش دهند. در این سبک ، از چیز های غیز متعارف و جدید مانند زنجیر، سنجاق قفلی و… استفاده میشود. لباس‌های دیگر در اوایل ظهور این سبک در بریتانیا عبارتند از: کاپشن چرم، کت‌های بلیزر و شلوار دستکاری شده و پیراهن‌هایی با نوشته، بود.

پانک زاده ی جنگ جهانی دوم است و به هیچ عنوان مادی گرایی در آن جایی ندارد. مدل مو و آرایش صورت غیر معمول و اغراق آمیز از ویژگی های این سبک است.زیور آلات، ترکیبی از چرم و زنجیر اند. اکسسوری های لوکس و تجملات در این سبک دیده نمیشود. مدل مو های عجیب و نا متعارف در این سبک بسیار رایج است همه ی چیزی که سبک را میسازد خلاقیت است مردم زیادی که طرفدار گروه های راک بودند، کم کم به این سبک روی آوردند. از لباس و مدل مو تا سبک زندگی. پانک راک، به سرعت، به پدیده ی فرهنگی عظیمی در بریتانیا تبدیل شد. ویوین وست وود، مشهور به ملکه ی پانک، تاثیرگذار ترین طراح این سبک بود. منبع الهام ویوین برای طراحی هایش، قشر خاص جامعه مانند موتورسواران و خوانندگان راک بودند.

در اواخر دهه ی ۷۰، طرح های ویوین به شکل گیری جنبش پانک بسیار کمک کرد و او را به یکی از طراحان مد ساختار شکن و منحصر بفرد در جهان تبدیل کرد. پانک، مفهوم‌های مختلفی را در برمی‌گیرد؛ مثل هنر، موسیقی، ایدئولوژی و از همه مهم‌تر، استایل فشن. مد پانک امروزی بیشتر به street style یا استایل خیابانی مربوط می شود تا مد روز. پانک به معنی آزادی برای به وجود آوردن، آزادی برای موفق بودن و شکست خوردن و آزادی برای اینکه خودتان باشید است.

استایل مونوکروم مشکی، رنگ موهای مختلف، تزیین کردن لباس‌های با پیکسل و داشتن اکسسوری‌هایی با طرح اسکلت همیشه برای این استایل مناسب هستند. ویژگی‌های مهم این استایل، مدل مو، مدل لباس پوشیدن و اکسسوری‌هاست. اکسسوری‌ های مهم در این استایل زنانه و مردانه زیاد تفاوتی ندارند. کت و شلوار چرمی و پیراهن چهار خانه، مهم ترین بخش استایل پانک است.

پانک، سبکی است که با یک جنبش به وجود آمد و بسیار محبوب شد، شاید صنعت مُد و فشن کمی از آن فاصله گرفته باشد، اما درون هر فردی، مکتب پانک جریان دارد و مطمئنا، این سبک مانند طوفانی باز خواهد گشت و طرفداران خود را باز فرا می خواند.

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید