سبک بوهو

استایل بوهو یادگاری از فرانسه برای دنیای مد و فشن است. بوهو به‌نوعی از پوشش و استایل گفته می‌شود که در آن راحتی و آزادی انتخاب از هر چیزی مهم‌تر است. بوهو از کلمه فرانسوی بوهمین گرفته‌شده است. بوهمین در زبان فرانسوی معنی کولی یا افراد سرگردانی که بدون هیچ قید و شرط خاصی روزگار را می‌گذرانند و زندگی می‌کنند می‌دهد.

استایل بوهمین تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد و مربوط به قبل از قرن 19 میباشد. اوت فیت این استایل در قدیم شامل دامن و پیراهن ‌های نخی بلند، شلوار های نخی و سربند های رنگی پارچه ای بود. از آنجایی که بوهو به قشر فقیر جامعه متعلق بود این لباس ها و اکسسوری ها خیلی مواقع دست دوم و کهنه بودند.

جنبش بوهو برای زنان آن زمان با خود ارمغانی به همراه آورد: یک زن خودش برای بخش های مختلف زندگی خودش، و از جمله سبک لباس پوشیدنش تصمیم بگیرد. سبک بوهو فردی را نشان می‌دهد که آزاد زندگی می‌کند . دوست دارد به شکلی خارج از کلیشه‌ها و چارچوب پوشش و سبک زندگی راحت خود را دنبال کند. در واقع روح آزادی دارد و خود را از طبیعت میداند. این افراد همچنین به یک زندگی ساده و به دور از تجملات معتقدند.


استایل بوهو که در دسته ‌بندی استایل‌ های غیر رسمی قرار می‌گیرد، امروزه جایگاه مهمی در صنعت مد و فشن پیدا کرده است. روحیه ارتباط با فرهنگ‌های مختلف و ارتباط بیشتر با طبیعت توانست این مکتب را به یک سبک زندگی در بین مردم دنیا بدل کند. امروزه در این استایل، پیراهن های نخی و طرح دار، دستمال سر، اکسسوری های دست ساز از جمله مهم ترین آیتم ها برای این سبک هستند و مدل مو و آرایش هم به شکل طبیعى و پیرو سادگی است. پیروان سبک بوهو پوست برنزه، موهاى‌ فر، بافته‌شده و موج‌دار بلند و نامنظم را می‌ پسندند و اغلب ترجیح می‌دهند.

اصطلاح بوهو شیک اولین بار توسط یک روزنامه‌نگار استرالیایی به کار رفت. از اولین کاربرد این کلمه در سال 2002 تاکنون، این سبک پوشش هر روز طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است. بوهو شیک سبکی از پوشش گفته که در آن از لباس‌های اقلیت‌های قومی الهام گرفته شده باشد، لباس‌هایی با پارچه‌های سبک و برش آزاد که با آرایش صورت و مویی که بسیار طبیعی جلوه کند، همراه شده باشد.

ریچل زو، طراح لباس، نقش بسزایی در آشنا شدن جامعه با این سبک داشت. سبک لباس پوشیدن او با بلوز و پیراهن‌های گشاد، عینک‌های آفتابی بزرگ و موهایی که به سادگی در پشت سرش جمع می‌کرد بود که بوهو شیک را در میان مردم معرفی کرد. جالب است بدانید هر ساله یک فستیوال به نام کوچلا برگزار میشود که سلبریتی ها با این استایل در آن حاضر میشوند و به نوعی تم فستیوال، بوهو است.

Comments

نظرات Write a comment

نظر خود را ثبت کنید