کریستین دیور

“نه گلوله‌های خشمگین خشاب پُرش، نه خمپاره‌های وحشی توی دستانش و نه هیچکدام از درس‌های علوم سیاسی‌اش نمیتوانستند حافظ جانش باشند در جنگ جهانی، اگر رویای بزرگ هنرمند شدن معنای زندگی‌اش نبود.
او میدانست قرار است شاهکاری خلق کند؛ ساختمانی غول پیکر در قلب پاریس، یا شاید عطر پراکنده شده در خیابان‌های نورماندی که او را به یاد خواهری می‌انداخت که طعمه‌ی جنگ شد. (عطر بسیار مشهور میس دیور)
کریستین دیور، برخلاف تمام سختی‌هایی که بر سر راهش بود، از مخالفت‌های پدری که دوست داشت پسرش سیاستمدار باشد تا جامعه‌ای که جنگ از پا درش آورد، رویایش را دنبال کرد و توانست پاریس شکست خورده را پایتخت و مرکز مد جهان کند.”

کریستین دیور، بنیان گذار سرشناس‌ترین خانه مد در جهان
تاریخ تولد – مرگ: 1905-1957
محل تولد: گرانویل در سواحل نرماندی فرانسه
کریستین دیور به دلیل اصرار پدرش در رشته علوم سیاسی شروع به تحصیل کرد تا به عنوان یک دیپلمات مشغول به کار شود.
وی در طول جنگ جهانی دوم در جنوب فرانسه خدمت میکرد.
سیلوئت معروف لباس های او کت و دامن یا پیراهن هایی بود که از کمر کاملا تنگ بودند و دامن از قسمت کمر پف می کرد و اندامی زیباتر به مدل ها می بخشید.
درابتدا طراحیهای دیور با اعتراض شدید زنان مواجه شد.زیرا آنها به این نوع طراحی که به مقدار زیاد الیاف نخی و پارچه ای نیاز داشت و برخلاف سایر طراحیهای آن دوره قسمت زیادی از بدن را میپوشاند، عادت نداشتند. اما این مخالفت ها با اتمام دوره ی جنگ و قحطی ها پایان گرفت.
طرح های نوین دیور، پاریس را به مرکز مد پس از جنگ جهانی دوم تبدیل کرد.
افتخارات و جوایز دیور:
دریافت جایزه بهترین طراح فرانسه در سال 1953.
انتخاب به عنوان بهترین طراح لباس برای فیلم Bras Defer از طرف آکادمی سزار.
کریستین دیور اولین خیاط اوت کوتوری بود که مجله تایمز جلد خود را به او اختصاص داد.